SODE Windsack

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Flugi
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Re: SODE Windsack

Beitragvon Flugi » Mi 27. Dez 2017, 20:50

Als Scenery über die Scenery Lib.

Tip Top kümmere ich mich morgen drum.
Viele Grüße
Steffen Z.

Hui, Wäller? Allemol!

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Re: SODE Windsack

Beitragvon Flugi » Do 28. Dez 2017, 08:26

Guten Morgen,

Der Windsack wird jetzt angezeigt. :D
Viele Grüße
Steffen Z.

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Christian
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Re: SODE Windsack

Beitragvon Christian » Do 28. Dez 2017, 09:49

:) Super!

Wäre doch gelacht gewesen. Dieser blöde Programmcode, dem hast Du es aber gezeigt :D
Lieben Gruß
Christian


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Re: SODE Windsack

Beitragvon Flugi » Mo 16. Apr 2018, 15:46

Mein Windsack geht nicht mehr :o
Ich habe nix verändert am Flugplatz, außer ein Flatten mit einer anderen Airport Altitude. Die habe ich im Code angepasst. :? :?:

Jetzt wird mir ein rotes X angezeigt.

Code: Alles auswählen

Edit: Jetzt mit SODE 1.6
[17:30:24.163] WARN SODE.FOLDERMANAGER : SimObject with SimTitle 'Zulu_SODE_Windsock_Pole': 'UNDEFINED.MDL' does NOT exist!
[17:30:24.163] WARN SODE.FOLDERMANAGER : SimObject with SimTitle 'Zulu_SODE_Windsock_Slow': 'UNDEFINED.MDL' does NOT exist!
[17:30:24.163] WARN SODE.FOLDERMANAGER : SimObject with SimTitle 'Zulu_SODE_Windsock_Medium': 'UNDEFINED.MDL' does NOT exist!
[17:30:24.163] WARN SODE.FOLDERMANAGER : SimObject with SimTitle 'Zulu_SODE_Windsock_Fast': 'UNDEFINED.MDL' does NOT exist!


Eintrag in die add-on.xml wars auch nicht. Hatte erst den vermutet.
Viele Grüße
Steffen Z.

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Re: SODE Windsack

Beitragvon Christian » Mo 16. Apr 2018, 19:43

Das hatte ich nicht mit bekommen, dass es eine SODE Version 1.6.2 gibt. Hab sie dann nach deinem Hinweis installiert. Bei mir sieht es nun so aus:

Bild

Alle Im Changelog steht irgendwas von Groß/Klein Schreibung die unbedingt eingehalten werden muss. Nun ja, das mache ich doch immer brav :D
Lieben Gruß
Christian


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Re: SODE Windsack

Beitragvon Flugi » Mo 16. Apr 2018, 20:04

Das sieht bei mir genau so aus.
Groß- Kleinschreibung passt bei mir auch. hm....

In Traben Trabach funktioniert der Windsack... komisch
Zuletzt geändert von Flugi am Mo 16. Apr 2018, 20:14, insgesamt 1-mal geändert.
Viele Grüße
Steffen Z.

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Re: SODE Windsack

Beitragvon Flugi » Mo 16. Apr 2018, 20:12

Stability and performance

To improve stability, I had to re-think the entire process of handling SimObject injections into the sim. While SimConnect still offers the same simple object injection method, the art is in how one uses that method to achieve the desired functionality like conditional display, etc.

In the past, SODE would just throw in all objects it found in a certain radius into the simulator. While this works perfectly for smaller airports with few SimObjects, larger projects with hundreds of SimObjects (jetways) could saturate the simulator’s SimConnect server and this would result in a stutter until all objects are loaded.

Now, SODE injects its objects in chunks with small delays in between. This way, SimConnect and the sim remain responsive.



Also, another source of stuttering was eliminated when the simulator was not able to find the requested SimObject on your harddrive. A missing SimObject is not the fault of SODE, it is an issue coming from installers forgetting to install the SimObjects properly or uninstallers forgetting to remove the controlling xml file but correctly removing the SimObjects. Both cases lead to a controlling xml requesting to inject a SimObject that does not exist! The simulator is trying hard to find the requested SimObject and this results in massive stutters for each object requested!

In this version, SODE checks during initialization if each and every SimObject (i.e. the MDL file belonging to a SimTitle) is actually accessible on your disk! If the MDL file is not present, SODE will internally replace that with a “red cross” object to indicate the missing object(s) to the user. Now that the simulator is able to load a model anyway, the stutter will not occur!
Viele Grüße
Steffen Z.

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Re: SODE Windsack

Beitragvon Flugi » Mo 16. Apr 2018, 20:22

V 1.6.0 has changed the way it handles SimObjects: Now, only SimObjects that were defined through a sim.cfg are supported. Aircraft usually are defined via an aircraft.cfg.

Most designers use SODE for placing custom built SimObjects (sim.cfg) and while it was possible to also place other types of SimObjects, this version does not allow that anymore.

Technical reason behind this: Many users complained about stutters when the simulator was not able to find a model. It was not SODE’s fault, but sometimes the scenery installers forgot to install the models properly and then the xml requested models that were not installed -> stutter.

To prevent this, SODE is now checking every SimObject it can find and tries to find the model file.
For now, only sim.cfg defined models are included in this checking routine.

Scanning also all aircraft SimObject (aircraft.cfg) would be a huge task, since lots of users have a large AI aircraft database.

SODE’s main intention was never to inject default objects.

I can try to find a way to include those objects again, but can’t promise anything right now.


https://sode.12bpilot.ch/?topic=1-6-not ... de-of-sode


Hello,

After looking for hours at your (and other‘s) examples, I think I found the reason for this issue.

The comparison of the simtitle as written in the xml to the one defined in the sim.cfg is very strict and must match *exactly* including lower-/uppercase. the comparison is case sensitive.

FS seems to be not that strict and does not care about case sensitiveness…

In your example, BJP_SUPPORT (xml) and BJP_Support(sim.cfg) are different in upper/lowercase. Just fix the simtitles in the xml.

I need to change the strictness of the checking in the next version, but for now you need to fix it in your xmls.

Thanks for your report and samples.


https://sode.12bpilot.ch/?topic=simobje ... -not-exist
Viele Grüße
Steffen Z.

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Re: SODE Windsack

Beitragvon Christian » Mo 16. Apr 2018, 20:26

Okay :D

Das sieht nicht gut aus und bedeutet wohl den Neuaufbau der Ordner.- und Modell Struktur. Das muss man sich in Ruhe durchlesen und sehen was damit gemeint ist. Grrrr!
Lieben Gruß
Christian


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Re: SODE Windsack

Beitragvon Christian » Mo 16. Apr 2018, 20:28

Traben-Trarbach muss ich mir gleich mal ansehen.
Lieben Gruß
Christian


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